Charla TED

 Charla TED: Tecnología del segle XXI y Educació | Alfonso Agüera.

En aquesta xarrada TED veiem a Alfonso Agüera, un alumnne de medicina i que amb esta exposició ens preten mostrar la influencia de les noves tecnologies en la educació i siguent més exactes, com ha influit en la escriptura. 


Alfonso analitza l'impacte de l'escriptura electrònica en els dispositius electrònics que usem diàriament i revela els beneficis de l'escriptura a mà i el seu impacte en el desenvolupament del cervell i l'activació de la intel·ligència.

Estudiant de primer any de medicina en la UMU, va nàixer en 1996 a Cartagena. Va obtenir el títol de Llicenciat en Medicina en Sangonera la Verda (Múrcia), va obtenir el 1r lloc en els Jocs Nacionals d'Estadística 2014 i es va convertir en participant de la primera edició del programa d'alt rendiment “Call of Future” de la Universitat Europea. de Madrid.

Durant la xarrada TED Alfondo ens explica com en el sector educatiu les tecnologies han anat a poc a poc instaurant-se el dia a dia de les aules i cada vegada fem més ús d'ella per a llibre, prendre anotacions... i fa que porte a la substitució de l'escriptura a mà per l'escriptura amb el teclat. Al recalcar açò el que pretén és informar-nos de la importància de escriure a mà. Al vídeo mostra com influeix l'escriptura a mà amb l'aprenentatge d'una llengua. La parla té relació directa amb les línies que realitzem en representar una lletra i per tant fa treballar més al cervell i millorar el seu desenvolupament. Quan duguem a terme este tipus d'escriptura s'activa una part del cervell relacionada amb la parla nomenada IFG, la qual emmagatzema informació en funció de la motricitat de la mà. És per això que a l'hora d'escriure a mà aprens més ràpidament amb l'escriptura que escrivint amb ordinador, ja que de la primera actives la IFG i tens un constant coneixement i estudi sobre la llengua. 

Per a explicar tot açò Agüera remet a un article que va aparéixer al "NY Times" on dos científics feren un experiment amb xiquets de 4 i 5 anys on aquests havien d'escriure i copiar diferents tipologies de lletres. La cosa es que uns ho farien a mà i altres amb el teclat de l'ordinador, d'esta manera analitzarien quines parts del cervell s'activen i amb quina mesura en cada xiquet. El resultat va ser clar ja que els que ho feren a mà presentaren un major moviment cerebral en el IFG que els que ho feren amb ordinador. 

Per altra banda, ens intenta explicar i mostrar que cal anar amb compte amb les noves tecnologies perquè per a nosaltres moltes vegades suposa una adicció i per tant hem de ser més intel·ligents que les tecnologies i ser responsables a l'hora d'utilitzar-les. A les persones ens atrauen de manera innata els objectes brillants, i si tenen sorolls millor; per això cal cuidar l'ús que li fem. 

Per últim, defensa que és clar que les noves tecnologies ens ajuden molt en el nostre dia a dia i ens faciliten moltes tasques, però no per això cal deixar de fer moltes altres activitats, o ja no deixar de fer-les sinó no deixar-les apartades i que aquestes pasen a un segon plà, ja que com hem vist amb l'escriptura ens fa desenvolupar-nos més i millor.

Per tant, des del meu punt de vista pense que amb aquesta xarrada el protagonista el que intenta comunicar-nos és que sí que és cert que els nous dispositius i tecnologies ens ajuden constantment i cada vegada més, però que no s'ha de deixar de costat altres tasques o activitats que ens fan desenvolupar la nostra intel·ligència i la nostra manera de ser com a persones. 





Comentarios

Entradas populares de este blog

Ressenya bibliogràfica: Recursos educatius oberts en comunitats virtuals docents.

"Internet i entorns personals d'aprenentatge"