"Internet i entorns personals d'aprenentatge"
PLE: Entorns personals d'aprenentatge.
Els entorns personals d'aprenentatge tenen dues perspectives amb les quals afronten totes aquelles iniciatives i activitats que promou aquest moviment. Les dues perspectives són:
-Perspectiva tecnològica: conjunt d'aplicacions o serveis basats en la web, agrupats en un o diversos subsistemes, que cada individu utilitza per dirigir el seu aprenentatge.
-Perspectiva pedagògica: manera d'aprendre fent ús de les noves tecnologies (processos, estratègies, competències)
Característiques:
Els entorns personals d'aprenentatge es basen en diferents característiques que fan que es desenvolupen cadascun d'una manera segons com actuen. Les característiques són les següents:
- Personalització
- Flexibilitat
- Aprenentatge entre iguals
- Aprenentatge permanent
- Arquitectura descentralitzada
- Espai obert
Components d’un PLE:
Dins dels entorns personals d'aprenentatge, veiem que hi ha diferents components que marquen la forma d'actuar o quins són els principals aspectes que influeixen a l'hora de realitzar determinats aprenentatges. Com a components podem trobar:
- Buscar informació.
- Compartir informació.
- Relacionar-se.
- Crear.
- Organitzar
Si aconseguim que aquests components funcionen i cooperen, podem tindre un PLE més avançat on els que el porten a terme siguin capaços d'accedir i llegir informació, reflexionar fent i compartir o reflexionar en comunitat. Si aquestes tres coses les podem realitzar amb facilitat podem dir que ens trobem en un entorn personal d'aprenentatge que funciona perfectament.
Bases pedagògiques:
- Constructivisme: Els entorns d’aprenentatge constructivistes es basen en:
- L'aprenentatge actiu .
- L'aprenentatge autèntic .
- Múltiples perspectives .
- Aprenentatge col.laboratiu.
- Teoria complexitat:
- Comunitats de pràctica: es tracta d'un espai d'interacció entre un grup de persones amb els mateixos interessos.. Condicions per a dur a terme:
- El compromís mutu.
- Una empresa conjunta.
- Un repertori compartit.
- Construccionisme: aquesta base pedagògica defensa que hi ha que realiyzar el procés d'aprenentatge des de l 'acció. Es basa en:
- Objectes per a pensar.
- Entitats públiques.
- Micromons.
- Connectivisme: teoria de l'aprenentatge per a l'era digital. Característiques:
- L'aprenentatge i el coneixement està en la diversitat d'opinions
- L'aprenentatge és el procés de connectar nodes o fonts d'informació.
- El coneixement pot residir en dispositius no humans .
- La capacitat d'augmentar el coneixement és més important que el que ja se sap.
- L'alimentació i manteniment de les connexions és necessària per a facilitar l'aprenentatge continu .
Comentarios
Publicar un comentario